Wilfje

Wie gaat er schuil achter je nick?
Plaats reactie
wilfje
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2018, 19:51

Wilfje

Bericht door wilfje » 20 feb 2018, 13:47

hallo,
ik ben Wilma, 59 jaar oud, woon nu ruim 10 jaar samen met mijn lieve Arnold Willem in Leek (Gr.). Ver weg dus van velen van jullie. Ik heb 5 kinderen en een kleinzoon en AW heeft 2 kinderen.
Ik heb al vele jaren online spelletjes gespeeld, maar ruim een jaar geleden ben ik daar ineens mee gestopt, voor een deel omdat te veel tijd in beslag nam, maar ook omdat ik er even helemaal klaar mee was door andere omstandigheden.
Die andere omstandigheid was dat na een jarenlange ernstige depressie mijn oudste dochter van 32 jaar zelf een eind aan haar leven heeft gemaakt. Dat was voor ons niet echt onverwacht, maar wel heel erg heftig, evenals de jaren die daaraan vooraf waren gegaan, waarin de dreiging doorlopend boven ons hoofd hing.

Maar genoeg hierover.......inmiddels wilde ik toch wel weer wat gaan spelen en bij toeval (of bestaat dat niet) kwam ik eind vorig jaar Elvenar tegen en ben ik dat gaan spelen en ik ben razend enthousiast!!

Ik hoopte een eigen BS te starten, dat is wel gelukt, maar het lukte me niet om enthousiaste medeleden te vinden, dus toen LordEpic mij vroeg lid te worden van I'tella niasa heb ik snel ja gezegd: en daar ben ik dan!!

Ik werk nog bijna full time, hoewel ik wel uitkijk naar mijn pensionering, en daardoor ervaar ik een chronisch gebrek aan tijd voor alle leuke dingen die ik wil doen.
We hebben een huis met een grote tuin, die tuin is een van de hobby's die ik heb.
Ook ben een fanatieke brei-ster: geef me een paar breinaalden en mooie wol en ik maak er iets van.
We hebben een appartement in Zwitserland en gaan daar een paar keer per jaar naar toe, maken daar mooie wandelingen in de Zwitserse bergen en genieten daar van het mooie weer.
Ook hebben we een boot en met mooi weer zijn we dan de Friese meren aan het verkennen.

En dan kom ik bijna niet toe aan lezen (liefst thrillers en detectives, maar historische romans of andere boeken lees ik ook graag), puzzelen (legpuzzels vanaf 3000 stukjes wordt het pas echt leuk, de grootste die ik heb gemaakt was 9000 stukjes).

Nou, dat is een heel epistel geworden. Er is vast veel meer te vertellen, maar voor nu wel genoeg.
groetjes
Wilma

Nofomoa
Site Admin
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 jan 2018, 14:12

Bericht door Nofomoa » 20 feb 2018, 17:43

Ik was er even stil van., dat is met recht een enorm heftige situatie. Ik heb bewondering voor de openheid waarmee je het met ons deelt.

Hopelijk kun je tussen al je andere bezigheden voldoende tijd overhouden om met plezier bij ons Elvenar te spelen. Nogmaals: welkom :)
We don't stop playing because we grow old. We grow old because we stop playing. (George Bernard Shaw)

wilfje
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2018, 19:51

Bericht door wilfje » 20 feb 2018, 19:22

ik maak gewoon tijd voor Elvenar......

en openheid.....ja, ik merk dat ik niet altijd even opgewekt aan oppervlakkig gebabbel mee kan doen (soms ook wel hoor) en door wat van mijn achtergrond te laten weten is dat dan voor anderen ook weer duidelijker.

Verder is het niet iets waar ik het veel of vaak over (wil) heb(ben). Het is een deel van mijn leven en zal nooit weggaan, maar ik wil niet dat het mij in de weg staat om toch nog plezier aan dingen te beleven.
Ik kan namelijk heel erg genieten van kleine en grote dingen....geluk vinden in het samenzijn, maar ook genieten van mooi weer, de tuin.......en een spel als Elvenar geeft mij ook plezier en genoegen.

Gast

Bericht door Gast » 21 feb 2018, 19:45

Hey Wilfje
Ik denk inderdaad ook dat toeval niet bestaat..

Wat jij hebt meegemaakt met je dochter hebben wij meegemaakt met mijn zus, de vele jaren onzekerheid zijn dan uiteindelijk aan zijn eind gekomen met een euthanasie-aanvraag die werd goedgekeurd.
Zo ben ik in nog geen anderhalf jaar mijn ma en mijn zus kwijt geraakt.
We zijn dus een beetje lotgenoten, fijn te lezen dat jij zo open bent :)
Het is ook zo, dat in onze familie de bipolaire stoornis welig tiert, ik heb er zelf ook een slag van, en zal soms wel eens zelf ook 'stil' zijn, alhoewel ik heel enthousiast van karakter ben.

Verder heb ik bakken bewondering voor wat jij allemaal doet, zo veel en nog zo goed als halftijds werken ook... Respect!

We zijn blij met jou in onze BS, welkom alvast en veel speelplezier met ons samen.

Koen

marcel
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jan 2018, 18:23

Bericht door marcel » 23 feb 2018, 22:48

hoi wilfje

het is leuk om je zo te leren kennen, jammer genoeg hebben we die kans in de chat nog niet gehad. maar dat komt vanzelf nog wel.
vertel eens wat meer over zwitserland

wilfje
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2018, 19:51

Bericht door wilfje » 24 feb 2018, 10:31

ik vind de chat nog wat lastig soms, er is zo veel te lezen, want als ik er aan het eind binnenval snap ik niet waar het over gaat. Dan lees ik terug en kom ik er wel achter, maar dat neemt wel weer veel tijd en dan heb ik niets meer toe te voegen. Zal nog wel komen, kwestie van wennen denk ik.

En, Marcel, wat over Zwitserland te vertellen......
We hebben daar een appartement in Wallis, Haute Nendaz, een prachtig ski-gebied in de winter en een uitgebreid wandelgebied in de zomer.
Wij gaan er inmiddels niet meer naartoe voor het skiën, maar wel voor wandelen en ook in de winter kunt je met sneeuwschoenen (raquets) prachtige wandelingen maken.
Het gebied is bekend vanwege de vele zonuren die er zijn, gemiddeld meer dan in andere delen van Zwitserland. Ik zeg altijd dat het dat het daar altijd mooi weer is, dat is natuurlijk wat overdreven, maar zo voelt het wel!!

We hebben een ruim balkon op het zuiden en het westen en kunnen vrijwel de hele dag in de zon zitten en doen dat ook als we daar zijn.
We wandelen daar dus veel, en verder af en toe een uitstapje, maar veel lezen en breien en vooral relaxen!
We gaan meestal in maart en september 2 weken en in de zomer soms 4 weken. Dat laatste niet altijd, omdat we ook wel eens met onze boot met vakantie gaan en meer vakantie heb ik niet.....nog p[aar jaartjes wachten voor ik met pensioen ga.[/b]

Zonnetje1962
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 feb 2018, 22:02

Bericht door Zonnetje1962 » 26 feb 2018, 16:10

Hoi Wilfje,

Leuk je te leren kennen.
Zwitserland... hoe mooi is dat!
Ik heb ooit een uitwisseling gedaan met collega’s in Yverdon.
Fantastische ervaring.
Wat een heerlijk land.
We zijn er nog op vakantie geweest het jaar erna omdat ik het zo fijn heb gehad toen.
Ik wens je veel spelplezier bij ons :D

Gast

Bericht door Gast » 20 mei 2018, 19:52

hoi wilfje,wat een droevig verhaal.ik heb 40 jaar in de psychiatrie gewerkt en geregeld te maken gehad met zelfdoding.het is voor iedereen heel zwaar die er dichtbij is,maar soms is de lijdensdruk zo groot dat de enige ontsnapping is ,uit het leven te stappen.
Blijft dat een kind verliezen een van de moeilijkste ervaringen is om te verwerken. ik hoop dat je pensioen er snel aankomt,het is mijn meest gezegende tijd nu,zoveel leuks te ontdekken nog op de wereld.
annemie

wilfje
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2018, 19:51

Bericht door wilfje » 21 mei 2018, 19:28

dank je annemie voor je lieve woorden.

Plaats reactie