I'Tella Niassa Fight Club

Hoe maak je de meeste kans het slagveld te overleven?
Plaats reactie
Gast

I'Tella Niassa Fight Club

Bericht door Gast » 10 feb 2018, 13:57

I’TELLA NIASA FIGHT CLUB

First rule of I’tella Niasa Fight CLub: Let’s talk about I’tella Niasa Fight CLub.

De link naar het document: https://docs.google.com/document/d/1nEb ... sp=sharing


Succesvol vechten is een kwestie van veel doen, je leert meer van je nederlagen dan van je overwinningen. Zolang je maar weet waarom je verliest. Een basis kennis van de eenheden, hun sterke- en hun zwakke punten is de eerste stap op een reis naar succes.

Hoofdstuk 1. Eenheden

In hoofdstuk 1, bespreken we de karakteristieken van de verschillende type eenheden die je in het spel tot je beschikking hebt. Veel type eenheden komen pas beschikbaar als je verder raakt in de onderzoek boom. Daarnaast nemen we door hoe het spel jouw opstelling regelt en de opstelling van je tegenstander en wat de prioriteit van jouw tegenstander (de computer) is. Prioriteit is altijd de eenheid die jou het meeste schade kan toebrengen.
Iedere soort eenheid heeft zijn plus- en zijn minpunten. Denk aan je gereedschapskoffer. Een hamer is prima om een spijker in te slaan, maar wil je een schroef aandraaien, dan is de hamer van geen waarde. Met dat in gedachte, iedere eenheid excelleert tegen 2 type eenheden en is neutraal tegen een tegenstander van gelijk type. Daarbij is iedere eenheid beduidend minder tegen 2 andere type eenheden.

Bestudeer het onderstaande schema om te zien welke eenheden het beste tegen andere eenheden ingezet kunnen worden.

Eenheden Elvenar https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Vechten in Elvenar is turn-based. Dit houdt in, om de beurt in een van tevoren vastgestelde volgorde. Dit wordt bepaald door “Initiatief”. Hoe hoger een initiatief, hoe eerder deze eenheid aan de beurt is. Initiatief bepaald ook hoe de troepen opgesteld worden. Neem even de gelegenheid om in het schema te kiken welke eenheden het hoogste initiatief hebben.
Je kunt 5 eenheid groepen opstellen. Bij gelijke eenheden, gelijk initiatief, worden ze als volgt opgesteld, waarbij de eerste die aan de beurt is, nr.1 is, 2 is tweede en zo verder.

2
4
5
3
1

Om het eenvoudig te maken, heeft dit veel uitzonderingen. Stel, onze opponent bestaat uit een combinatie van lichte eenheden, magische eenheden en langeafstandseenheden. Wij selecteren één cerberus om de magische eenheden tegen te gaan en 4 zware meleeenheden om de lichte eenheden en de langeafstandseenheden tegen te gaan.
Onze eenheden staan dan als volgt opgesteld met de volgorde in de 2de kolom. ZE staat voor Zware Eenheid, LE staat voor Lichte Eenheid. De Cerberus heeft een initiatief van 8, de ZE heeft een initiatief van 1, 2 of 4 afhankelijk van of je een Treant, een Paladijn of een Orkkrijger in het veld breng.


ZE
3
ZE
5
LE
1
ZE
4
ZE
2

Wat leren we hiervan? Hoogste initiatief staat centraal.

Wat als we besluiten om 3 Cerberussen en twee Zware Melee in het veld te brengen. De start positie is dan als volgt.

ZE
5
LE
2
LE
3
LE
1
ZE
4

Hoogste initiatief, de Cerberus, mag eerst. Regel 2, ze komen van buiten naar binnen aan de beurt, waarbij de onder voor de boven gaat.

Dit gaat ook op voor de tegenstander. Je kunt dus zien aan de tegenstander, waar deze staan en welke als eerste gaat bewegen. Het strijdtoneel is 9 vakjes hoog en 8 vakjes breed. Waarom is dit belangrijk? Er zijn veel eenheden die een totaal schade bereik hebben van 7. Een kruisboogschutter bijvoorbeeld, schiet 4 vakjes ver en kan 3 vakjes bewegen. Samen een schade bereik van 7, hij begint op 1 en sinds 1 plus 7, 8 is, kan een kruisboogschutter de achterlijn halen.
Nu we dit weten, moeten we het volgende in gedachten houden. De vijandelijke eenheden gaan achter de eenheid aan waar ze het meeste schade toe kunnen aanbrengen. Als jij een zware melee eenheid tegenover een lichte lange afstand eenheid heb staan, reken er dan maar op dat je zware melee eenheid direct wordt aangevallen. Omgekeerd, kun je hiermee rekening houden. Je kunt als het ware voorspellen waar de tegenstander heen beweegt. Obstakel hierin is dat het geen open grasveldje is waar je op vecht, er zijn obstructies, die in je na- en voordeel kunnen werken. Wees niet bang om de witte vlag te hijsen als obstructies een probleem gaan vormen.

We weten nu, welke eenheden we moeten opstellen en we hebben een basis begrip van de bewegingen van de tegenstander en hoe we ervoor kunnen zorgen dat onze eenheden zo ideaal mogelijk staan opgest

Nofomoa
Site Admin
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 jan 2018, 14:12

Bericht door Nofomoa » 10 feb 2018, 14:54

Kwek, held! Dank je wel :)
We don't stop playing because we grow old. We grow old because we stop playing. (George Bernard Shaw)

Gast

Bericht door Gast » 10 feb 2018, 15:21

Ik heb geprobeerd het eenvoudig te houden. Wat niet wegneemt dat er altijd dingen onduidelijk kunnen zijn. Schiet er dus maar lekker op en vraag maar raak. Want we worden er met zijn allen alleen maar beter van.

Plaats reactie