Pop Trivia, nieuwe ronde, Gesloten, geen winnaars!

In alle soorten en maten.
Gast

Pop Trivia, nieuwe ronde, Gesloten, geen winnaars!

Bericht door Gast » 12 feb 2018, 19:12

Rara, wat ben ik?

We zoeken een object dit keer.

Dit is een hele lastige. Voor de winnaar, 10, ja, je leest het goed, 10 KP voor je Oude Wonder. Je kunt vragen stellen op het forum, als het mogelijk is, geef ik daar antwoord op.

Hint 1. Over mij kan het volgende worden gezegd. De mensheid kan in 2 groepen verdeeld worden. Zij die mij gelezen hebben en zij die mij niet gelezen hebben.
Rara, wat ben ik?

Hint 2. Verdrag van Londen - Gibraltar wordt veroverd door de engelsen - Napoleaon wordt keizer der Fransen - ...
Rara, wat ben ik?

Hint 3. Ik sta aan de monding, kijk ik omlaag, dan kijk ik omhoog naar de bergen. Mijn raadsel is eenvoudig op te lossen, door ieder café binnen te gaan dat je tegenkomt.
Rara, wat ben ik?

Hint 4.
Afbeelding
heeft het ook gedaan.
Rara, wat ben ik?

Dit was de 4de en laatste hint. Uitslag, vrijdag de 16de, 19.00


De Oplossing

Jammer, het raadsel is niet opgelost.

Rara, wat ben ik?

We zoeken een object dit keer.

Dit is een hele lastige. Voor de winnaar, 10, ja, je leest het goed, 10 KP voor je Oude Wonder. Je kunt vragen stellen op het forum, als het mogelijk is, geef ik daar antwoord op.

Hint 1. Over mij kan het volgende worden gezegd. De mensheid kan in 2 groepen verdeeld worden. Zij die mij gelezen hebben en zij die mij niet gelezen hebben.
Rara, wat ben ik?
Dit is een direct quote over Ulysses van James Joyce

Hint 2. Verdrag van Londen - Gibraltar wordt veroverd door de engelsen - Napoleaon wordt keizer der Fransen - ...
Rara, wat ben ik?
De hint is in 2 delen.
Deel 1 van de hint. De reeks is vrede - oorlog - kroning. Dit leidt tot Bekroond, Oorlog en Vrede wat verwijst naar Tolstoj Oorlog en Vrede wat een van de grootste literaire werken is, Eline had dit geraden. Deel 1 van de hint is dan ook. Groots literair werk.
Deel 2 is de reeks zelf. Deze evenementen vonden plaats in 1604-1704-1804-... de volgende in de reeks is 1904. Het antwoord van de tweede hint is 1904. Marcel had eeuw gegokt.
Antwoord op Hint 2 is: Groots literair werk dat plaatsvindt in 1904. Beide delen van de hint waren redelijk opgelost, maar helaas niet gecombineerd.

Hint 3. Ik sta aan de monding, kijk ik omlaag, dan kijk ik omhoog naar de bergen. Mijn raadsel is eenvoudig op te lossen, door ieder café binnen te gaan dat je tegenkomt.
Rara, wat ben ik?
Deze hint is ook in twee delen. Dublin ligt aan de monding van de rivier de Liffey. Kijk je "omlaag" naar het zuiden en dan omhoog dan zie je het Wicklow gebergte. Het tweede gedeelte is een raadsel dat James Joyce zelf opgeeft. "Een goed raadsel zou zijn hoe je Dublin doorkruist zonder een Pub te passeren." Dat raadsel los je op door de pubs die je tegenkomt niet te passeren, maar in plaats daarvan te betreden. Je passeert dan geen pub, lol, een woord slimmigheidje.
Het antwoord van Hint 3 is Dublin en raadsel over Dublin. Ulysses speelt zich af in Dublin en het raadsel komt uit dit boek.

Hint 4.
[ASTERISK] heeft het ook gedaan.
Rara, wat ben ik?
De afbeelding is een asterisk. Ofwel Asterix, Asterix heeft de Odyssee gedaan in het stripboek "De Odyssee van Asterix". De hint vertelt Asterix heeft ook de Odyssee gedaan. De Odyssee is een dichtwerk van Homerus en gaat over de zwerftocht van Odysseus (bedenker van de truuk, het trojaanse paard). Odysseus is de griekse naam, de latijnse naam is Ulysses.


Samenvattend: Quote over Ulysses, James Joyce, groots literair werk, 1904, Dublin (Ulysses speelt zich af in 1904 in Dublin) en een raadsel uit Ulysses. De laatste hint verklapt de naam van het boek Ulysses.

Het antwoord: Ulysses van James Joyce

Gast

Bericht door Gast » 12 feb 2018, 19:16

De Bijbel?

Nofomoa
Site Admin
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 jan 2018, 14:12

Bericht door Nofomoa » 12 feb 2018, 19:17

de Terms & Conditions van World of Warcraft.
We don't stop playing because we grow old. We grow old because we stop playing. (George Bernard Shaw)

Gast

Bericht door Gast » 12 feb 2018, 19:20

Gebruiks handleiding?

Gast

Bericht door Gast » 12 feb 2018, 19:47

een boek van Mulisch

Gast

Bericht door Gast » 12 feb 2018, 20:34

Is het een religieus boek?

Gast

Bericht door Gast » 12 feb 2018, 20:37

De gebruikershandleiding van je wagen

marcel
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jan 2018, 18:23

Bericht door marcel » 12 feb 2018, 21:43

de bijsluiter van de pil

Gast

Bericht door Gast » 12 feb 2018, 21:58

Geen juist antwoord zover. Religieus is het niet.

Gast

Bericht door Gast » 13 feb 2018, 10:27

Twee vragen:
Wat voor soort mensen hebben het gelezen?
Behoor ik tot de mensen die het hebben gelezen?

Plaats reactie