Waarom cultuur vervangen?

Over het belang van het updaten van cultuurgebouwen.
Plaats reactie
Nofomoa
Site Admin
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 jan 2018, 14:12

Waarom cultuur vervangen?

Bericht door Nofomoa » 11 mei 2018, 21:27

Na mijn zoveelste worsteling door eilanden vol codexen, wouden van fluisterende bomen en wijken vol delicatessenwinkels, heb ik besloten dat een tip over cultuur en de ruimte die het inneemt misschien welkom is.

Vanaf het prille begin van je stad begin je met cultuur plaatsen. Omdat het extra munten/voorraden geeft, maar vooral omdat je niet verder kunt bouwen met een tekort.
Dus we beginnen allemaal met een codex of twee, plaatsen er wat delicatessenwinkels bij als ze vrijgespeeld worden en kunnen door naar de fluisterende bomen. Er komt eens een evenement voorbij met leuke gebouwtjes die cultuur opleveren, dus al met al gaan we lekker. Het zijn ook allemaal maar kleine gebouwtjes, dus geen probleem.

Maar.. ! Tegen de tijd dat je het strijdmonument of zelfs het hoofdplein hebt vrijgespeeld wordt het eigenlijk hoog tijd om eens kritisch naar je culturele aanbod te kijken. Al die kleine bouwsels bij elkaar nemen stiekem flink wat ruimte in en ruimte is kostbaar hier. Tel de vakjes eens na en reken uit hoeveel cultuurpunten je nu eigenlijk per vakje krijgt.
Vergelijk dit met de hoeveelheid cultuur die je met je laatst ontdekte grote cultuurgebouw krijgt.

Over het algemeen is het een goede stratigieom AL je cultuur te vervangen op het moment dat je een groot nieuw cultuurgebouw hebt vrijgespeeld.
Ikzelf sloop dan heel drastsich al mijn oude cultuurgebouwen in 1 keer. Dat geeft lekker ruimte om meteen je stad opnieuw in te richten.Vervolgens bouw ik de nieuwe cultuur terug, et zo lang tot ik weer op het goede niveau ben beland.
Dat hóeft natuurlijk niet zo allemaal in 1 keer, maar het is wel erg handig :)

Als je moeite hebt met bepalen wat je het best kunt doen, of hoe je het het best kunt aanpakken: vraag Annes, Epica, Marcel of gerust om hulp.

Groeten,
Nofo
We don't stop playing because we grow old. We grow old because we stop playing. (George Bernard Shaw)

Plaats reactie