Elementalen: een handleiding

Wat krijgen we nu op bezoek?
Plaats reactie
Nofomoa
Site Admin
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 jan 2018, 14:12

Elementalen: een handleiding

Bericht door Nofomoa » 18 nov 2018, 16:50

18/11/18
Dit is een eerste versie. Ik heb het hoofdstuk zelf nog niet gespeeld, dus wellicht volgen er nog aanpassingen. Ik heb zelfs de tekst niet teruggelezen, dus ook daar kunnen fouten in staan.

:!: Als eerste en liefst al terwijl je nog in het vorig hoofdstuk bezig bent.

Bouw en upgrade tot max 2 T1-fabrieken (van de soort vólgend op je bonus, dus: staal als marmer je bonus is, hout als steel je bonus is, marmer als hout je bonus is.
Deze extra T1 fabrieken gaan Spirituele goederen produceren vanaf level 24.
Je krijgt voor je Spirituele goederen een nieuwe bonus en voor de productie zijn gewone goederen en Goddelijke Zaden nodig .
Spirituele goederen zullen waarschijnlijk een deel van je normale goederenproductie overbodig maken.
Evenals mana en goddelijke zaden, vervalt eens per 24 uur een deel van je voorraad. Tien procent van je spirituele goederen verworden dan tot gewone goederen.

Benodigde ruimte:
ten minste 456 vakjes, ofwel 18,5 uitbreidingen. Dit is als IEDER vakje gebruikt kan worden, In de realiteit is dit niet het geval. Hou er rekening mee dat je uiteindelijk 20 uitbreidingen zult gebruiken! Die hoef je niet allemaal bij voorbaat al vrij te hebben. In de loop van het hoofdstuk kun je uitbreidingen vrijspelen en door upgraden/verbouwen ruimte in je stad vrijmaken. (Je woongebouwen gaan van 5x3 naar 4x4.)

Volgorde onderzoeken:
- Elementale marmerfabriek
- Dwergenstaalfabriekupgrades
- Houtfabriekupgrades
- Elfenboomsap productiebonus
- Geavanceerd handelsgebouw
- Dimensieportaal
- Kanalen
- Upgrade troepmvang
- Vroege elementale manifestaties

Handelsgebouw
Vroeg in het hoofdstuk krijgt het handelsgebouw ene upgrade zodat je ook kunt handelen in Spirituele goederen. Het handelsgebouw groeit daarbij naar 5x5.

Gebouwen
- Portaal
- Verbindingskanalen (oost/west en noord/zuid)
- 4 soorten productiegebouwen/manifestaties

Portaal
Met een weg verbonden met stadhuis.
Formaat: 8x5 -> 8x6 -> 8x7 _> 8x8

Kanalen
Deze produceren mineralen én vormen de verbinding tussen het portaal en de manifestaties. Er zijn twee typen: oost/west en noord/zuid. Behalve de richting, is er geen verschil.
Bouw er zo snel mogelijk ten minste 8. De mineralen zijn nodig om de manifestaties te kunnen bouwen.
In principe kunnen kanalen overal worden gebouwd: voor de productie hebben ze geen verbindingen nodig.
Formaat: 6x2 (geen upgrades)

Manifestaties
Iedere manifestatie maakt 1 eigen grondstof en kan Elvenar essence produceren.
Upgrades: tot level 3, maar pas na afronding van bijbehorende onderzoek.
Manifestaties moeten via een kanaal verbonden zijn mer het portaal.
Formaten
Lucht 6x4 (wijzigt niet)
Vuur 4x6 (wijzigt niet)
Aarde 4x4 (wijzigt niet)
Water 3x6 (wijzigt niet)
Benodigde aantallen:
3 x Lucht
3 x Vuur
5 x Aarde
4 x Water

Goederen
Vergelijkbaar met het hoofdstuk Tovenaars & Draken, heeft ook dit hoofdstuk een gelaagde goederenproductie.

1e Laag - basis grondstoffen (voor bouwen en upgraden)
- Mineralen uit de kanalen. Dit verloopt vergelijkbaar met de productie van bijvoorbeeld munten. Productie gaat omhoog bij het upgraden van het portaal.

2e Laag - bouw/productiegoederen (voor upgraden en het maken van onderzoeksgoederen)
- Luchtvoorwerpen (van de Luchtmanifestatie)
- Aardevoorwerpen (van de Aardemanifestatie)
- Vuurvoorwerpen (van de Vuurmanifestatie)
- Watervoorwerpen (van de Watermanifestatie)
Hiervoor zijn mana en goddelijkse zaden nodig. Je hebt de keuze tussen snelle (en dus dure) producties of langzame( maar goedkoper) producties.

3e Laag - Onderzoeksgoederen (nodig voor het vrijspelen van onderzoeken)
- Elvenar essence
Dit kan in ieder van de manifestaties worden geproduceerd. Afhankelijk van welke manifestatie de productie doet, heb je van de drie andere manifestaties de voorwerpen nodig (voorbeeld: als je produceert in Luchtmanifestatie, heb je voorwerpen van Aarde, Vuur en Water nodig).
Ook hier heb je snelle/dure of langzame/goedkope opties.
We don't stop playing because we grow old. We grow old because we stop playing. (George Bernard Shaw)

Gast

Bericht door Gast » 23 nov 2018, 07:31

Wow, al meteen het volgende ook, het gaat hard :)

Bedankt !!

Plaats reactie